Regnar

Det regnar och e 25 grader varmt ute =) Kan behövas några droppar , men inte allt för länge bara !! Vill ju hasommaren kvar nu när det är här =)
Annars är allt bra med mig , jobbar,lever livet och kär o galen i min sambo ! Gör inte så mkt mera idag, för det är så att jag bara inte har lust hahahahaha !!!

Kram Kram


Michael Jackson ..Sov Gott

Den lilla pojken som blev störst

Den lilla pojken som blev störst. Foto: Scanpix

Michael Jackson älskade Peter Pan. Liksom den lille pojken i sagan ville Michael Jackson aldrig bli vuxen och kände sig bara trygg när han stod på en scen. Men stor blev han och förändrade popmusiken i grunden.

Det sägs att Michael Jackson älskade Peter Pan. Liksom den lille pojken i sagan ville Michael Jackson aldrig bli vuxen och kände sig bara trygg när han stod på en scen.

Men stor blev han - när pophistorien skrivs kommer ett stort kapitel att handla om Michael Jackson.

Glöm för ett ögonblick skvallerrubrikerna om syrgastältet han uppgavs sova i för att leva längre, hudsjukdomen och plastikoperationerna som gjorde honom allt vitare, djurparken på Neverland och alla barn han omgav sig med och vilket senare ledde till en plågsam rättegång.

Tänk er i stället för ett ögonblick en värld utan Michael Jackson och allt det som kommer att bli Michael Jacksons arv i musikhistorien.

Med Elvis Presley fick rockmusiken hjärta, Beatles gav den hjärna och Bob Dylan litterära ambitioner. Men det var Michael Jackson som blev den störste popstjärnan världen har skådat.

Andra har haft större hits, gjort bättre album och mer framgångsrika turnéer.

Men när Michael Jackson stod i demonproducenten Quincy Jones studio redo att erövra världen med två av pophistoriens bästa skivor, "Off the wall" (1979) och "Thriller" (1982) gick han i bräschen för det vi alla i dag tar för givet.

Efter att ha sett Michael Jackson dansa sin Moonwalk för första gången på skivbolaget Motowns 25-årsjubileum 1983 fick alla andra artister gå hem och börja lära sig dansa på scen. Det räckte inte längre att stå still framför en mikrofon.

Sedan Michael Jackson släppt hela sju singlar från "Thriller" - världens mest sålda popalbum någonsin -efter en enorm marknadsföringssatsning tvingades skivindustrin på allvar bli en kommersiell verksamhet för första gången.

Och när Michael Jackson som förste svarta artist släpptes in på nystartade musikvideokanalen MTV med videon till singeln "Beat it" 1982 blev popmusik en visuell konstform med musikvideor som någonting självklart.

Saker vi i dag tar för givna drev igenom av en artist som förändrade musikhistorien på ett sätt vi kanske inte kan förstå i dag.

Och då har vi knappt börjat pratat om musiken.

Han var barnstjärnan som bröt sig loss från Jackson 5 och lyckades på egna ben.

Fostrad i skivbolaget Motowns legendariska hitfabrik fick Michael Jackson med sig arbetsdisciplin och höga krav i modersmjölken.

Skivinspelningarna tog ofta flera år, men det som till slut släpptes på skiva höll alltid högsta klass under guldåren som egentligen varade från 1979 till 1991.

Albumet "Off the wall" från 1979 var en försmak av Michael Jackson obändiga vilja att kombinera modern (svart) r'n'b med (vit) popmusik, något som fullbordades på "Thriller", 1982.

Och även om uppföljaren "Bad" (1987) sålde tiotals miljoner och "Dangerous" fyra år senare genererade massor av hitlåtar blev Michael Jackson offer för sin egen framgång.

Det fanns förstås ingen möjlighet att upprepa försäljningssiffrorna på uppemot 50 miljoner exemplar från "Thriller" och rubrikerna började handla om andra saker. Som inte hade med musiken att göra.

Musikkritikern Anthony DeCurtis på Rolling Stone har kanske formulerat det bäst när han en gång sade att Michael Jackson framstod som lillgammal när han var en liten pojke och slog igenom med Jackson 5 som tioåring, men på något märkligt sätt blev yngre och yngre i ju äldre han blev. Och hellre ville umgås med barn.

Kanske är det nyckeln till att förstå hur det kunde gå som det gjorde för Michael Jackson.

Budet om Michael Jacksons död kommer som en överraskning, men är inte någon chock. Comebackplanerna på 50 konserter i London var för mycket för en person som uppenbarligen inte var i form.

Nu kan skvallerrubrikerna börjar klinga av. Om ett tag finns bara musiken kvar. Det är så vi bör minnas Michael Jackson - the king of pop.


Friiiiiiidag =)

Man kan ju inte mer än bli glad på detta underbara vädret =) VA eller har jag fel ??
Solen lysser, svenne banan går på P3 och 28 grader i solen !!! Super väder ....  Tråkigt att man ska jobba, annars hade man tagit bilen till Önsjön o badat tills man blivit russin =)
Väntar på att gubben ska komma hem, hämta bilen hans ,, den e polerad och säkert ur snygg nu =)

Nej Trevlig helg på er Alla och ett stort Grattis till min kära Kusin Dennis =)

Puss o Sol




Älskar dig Per .N . Puss på dig =)

Sol,väder och klippt =)

Blir ett kort inlägg då jag ska ut i solen och brännnnnna mig ,är det planerat =) .. Har haft en hel ledig dag idag och det var jätte skönt, inte för att jag fick sova ut, nopp upp kl kvart över 5 och hjälpa gubben med bilar hit o dit =) .. Efter det blev jag så rastlös hemma att kvart över 6 börja jag diska o putsa fönster =) Men nu är det klart iallafall !! HIHI

Pappa har varit i stan oxå, vi har farit runder så man nästan åkte vilse haha,inget skönt att sitta i en varm bil när det är 28g ute !! Sen blev det snabb kaffe och lite mera prat =) Kul att träffa pappsen, synd bara att han inte orkar med solen =(
Älsklingen jobbar över idag, längtar som fan tills han kommer hem =) Min kärlek ,mums på honom <3 Blir att fixa lite mat och bara umgås MYCKET ...
Imorgon och hela helgen jobbar jag kväll =( vill inte när det är sånt här väder ..... Nästa helg hoppas jag lika väder =) Då blir det Önsjön ta med fansiken =) Hahahaha
Men men nu ut på balkan igen !!!

Kort på mig och mitt nya hår =)







Tack för en härlig dag pappsen ,Älskar dig <3


Tisdagen

Känner mig så NÖJD med allt , med livet , med kärleken och allt annat =) Idagg har jag varit igång, Jobbat, Träffat Reb och fikat , käkat , handlat ,diskat, duschat och just nu sitter jag i soffan dricker öl och ska snart till o äta glass =) MMMM Ben and Jerrys Gott vet du =) Myser med min älskling o känner hur bra jag mår =)
Igår jobbade jag kvällen som inte vart så lyckad, att höja buffen från 149 kr till 210kr är kanske inte okej från min sida, då ska det ju vara bra mat , inte köttbullar o mos !!! Men som sakt min åsikt samt gästerna som var där =)
Imorgon ska jag fixa mina ögonbryn =) inte varit där på länge för jag fixat det själv, men känner att min kontroll på dom börjar väja hahahahaha =) .. Torsdag blir det färga till håret och klippa sig hehehe =) Sen jobbar man hela helgen, som jag måste medd att jag inte ser i fram imott !!! Ok jag gillar jobba ibland på vardagarna kvällar, men helgerna är inte min starka sida =) Men snart e det slut med det sååå hahahahhaha på er =)

Nej nu laddar Älsklingen upp glass så jag måste snabba mig innnan han mumsar upp allt själv =)
Kram på er =)



Just denna glassen blev det ikväll.... Gott Gott =)

Hemma

Nu var man hemma igen efter en hel skön underbar helg med älsklingen i Lillviken =) .. Haft det riktigt kul och mysigt !! Firat midsommar med Pers släkt , käkat god mat och druckit vin o öl i massor =) Gott Gott !! Varit ute med båten o lagt fiskenät , Jepp fisk fick vi och gott är det =) Pappa fick fisk av Per o han blev så glad så glad =) hahaha !!
Tyvärr har jag inga bilder då kameran vart kvar hemma =( synd för det hade varit riktigt finna bilder !!

Finns mycket att skriva om, men jag har precis kommit hem och ska hoppa i badet =) kommer bli super nice !!!
Hoppas ni har haft en bra midsommar och en god fortsättning =) Ny vecka imorgon .. ... Japp japp ...

Kram på er =) Älskar dig Per så mycket =)


Lejonkungen



En låt som väcker mycket och många roliga minnen =)  Sommaren 2008 !!

Badar

Ja det gör jag just nu =) Myser i badkaret och skriver blogg ! Underbart =) kanske klumpigt, njaa lita då =) hehehe
Nu har baby åkt på match och jag e ensam o rädd ;-) skoja bara .... Vi lagade Texas Biffar med championsås =) Mycket mycket gott =) Love my man =)

Pappa kom till jobbet mitt, dansade ut från golfen =) hahaha , bra låt detta sa han hahaha jag dansade med honom, men insåg rätt så fort att det var fullsatt på lunchkrogen hahaha underhållning av familjen Lindqvist =)
Hos åklagaren gick det över förväntan bra =) villkorlig dom i 2år och ticket på 2000kr som ska betalas . JEPPYIEEE !!!
Nu må jag sköta mig iallfall 2år hehehehe !
Varit hemma en sväng i torvalla o packat lite ,pappa hitta massa saker som han tog med sig hem ;-) rolig papps !
När vi satt utanför väntrummet o vänta innan vi skulle in till åklagaren så fes jag hahahaha, den lukta lite och jag sa till pappa att kommer dom ut skyller jag på dig, att när man är i den åldern får man gaser i magen hahahaha !! Men han hade tur =) .. Ikväll blir det inte så mkt mer som händer,slapp o slö =) Imorgon jobbar jag dubbel pass samt på torsdag !! Sen åker vi iväg weeeeeeee =)

Nä nu ska jag leka Ariel hihiiih ... Plask Plask =)


Kväll

Kvällen är kommen o jag ska hoppa in i duschen =) Så man luktar gott hehehe !! Ikväll har vi tvättat och bara kramat varandra i soffan =) Älskar dessa stunder med mitt hjärta =) Myssss mysssss grrrrrrr, hehehe !!
Vi har tvättat klart och är full i magen våra haha då vi proppat i oss massa gott =)

Kollade vädret för veckan o i kära jämtland ska det tyvärr bli regn midsommar =( tråkigt att det blir sånt väder, men vi har pratar med svärmor o sakt att vi kan ju alltid ta o baka massa bröd och goda bullar =) Hitta på inne aktiviteter eller hur det stavas hahaha =)
Nu ska jag gå o snosa med min kära Sambo =) Älskar dig baby mer än livet =) !!!!!!! Love love love YA ;-)


Söndag

Sitter i soffan och lyssnar just nu på Lars Winnerbäck =) Tycker han gör riktigt bra låtar , man drömmer som iväg en stund =) .... Finns inte så mycket att göra då först att det är söndag och sen att regnar ute =( . Hur länge ska detta hålla på om man undrar ? Är det inte sommar nu ? Eller är det bara jag som har fått för mig att nästa vecka är det midsommar =) hahaha !!
Vill passa på att säga Grattis till Januska o Göranuska som förlovar sigg på midsommar , hoppas vädret blir bättre =)
Själv ska vi inte förlova oss hahaha , men vi ska åka iväg till Lillviken och bara umgås med varandra , käka sil och päror och dricka en kall god öl =)

Till veckan för jag mitt dom beslut , blir ingen rättegång som känns bra ! Har ju som jobb att sköta osv ... Betalar istället för mina misstag en sitta inne i några månader ! Många jag känner som suttit inne, blir inte densamma när dom kommer ut ! Vissa förändras till det bättre , tyvärr inte andra !! Så jag tar mitt straff och vill betala så jag kan leva mitt liv som det är nu och gå till jobb varje dag än att vakna upp bakom galler !!

Hur har helgen varit, jo den har varit tom !! Haft migrän o inte kunnat göra så mkt, mer än ligga o gå på toa hahahah !! Men det börjar släppa , men har fortfarande värk men inte så ont !!
Måndag i morgon o nya tag blir det =) Jobbar kväll onsdag & torsdag , sen åker vi =)
Nu blir det frukost och kaffe kaffe =)

Denna låten är en som är sååå bra =)

 

Vilken är din bästa låt ??

Kan inget annat en älska denna låten !!



Kärlek =)

Kan inget annat en älska denna låten !!



Kärlek =)

migrän o regn

Vad mer kan man säga ?? Migrän o regn , men fy förr =( .. Huvudvärken började lite lätt på fredag morgon, men då jag tog en Treo tänkte jag att det inte var på väg till migrän !! Så kändes det inte sist då jag fick det ...
Men när jag åkte till jobb , slog det till i huvudet på mig och jag blev helt spänd i naken o huvudet !! Sa till Krille att jag var tvungen att åka hem då jag kände att jag inte skulle klara av det ! Ringde Christian då det är min helg att jobba !! Trist, men migrän är inget man ska leka med o hoppas på att det går över ju mer uppe man är !
Så sängen var det hela fredagen, suck !!! Imorse vaknade jag upp och fick huvudvärk då grannen satte igång vattnet hos sig och det ljudet som går rakt in i örat är inget mysigt =(

Blev hemma idag oxå !! SUCK ... Hemma själv o tycker almänt synd om mig själv ! Feel me ?
Blir bara att ligga och dra sig och hoppas att dagen imorgon kommer bli bättre, på måndag blir det ringa vårdcentralen o få recpet för detta så jag kan jobba och ta tablett när jag känner det är på väg =)

Regn Regn Regn, är det någon mer än jag som verkligen är trött på detta ? Jag vill nu ha sol och hoppas att veckan som kommer för vädret ändra sig =) Vi i sverige börjar tröttna !!

Kram på er =))


Godmorgon

Sitter i soffan och är trött, men ingen lönt att lägga sig och sova om man ändå ska upp om en timme =) Så nu sitter jag bara och njuter av mitt liv, att jag har det så bra.. Min familj mår bra , min sambo mår bra, jag mår bra ja alla mår bra =) Hehehe... Ikväll blir det middag hos svärmor =) Gott kommer det bli, för jag vet att det blir Lax..Lax är ju den bästa fisken tycker jag iallafall så muuums säger jag bara ! Igår kväll när baby kom hem , så möööössss vi jätte mycket och pratade lite om resan till Helsingborg =) Först pratade vi om 6 dagar där nere, men vi var rätt så överens att 3-4 dagar räcker =) . Må ju slappa och vila upp sig innan man börjar jobba igen =) Nu har jag iallafall kollat priser för mig och Per på Hotell.. så när man vet en dag när vi åker,  så e det bara att boka =) Börjar få lite huvudvärk o hoppas att det inte är migrän =( då blir jag les på mitt huvud hahahah =)
Vädret är ju inte det bästa :S , var tog sommaren vägen ?? SOLEN KOM TILLBAX : - )

BILDER PÅ HELSINGBORG


Helsingborg castle

View on the main street of Helsingborg from its castle

Helsingborg

Puss puss =) <3

Livets goda stunder

Visst är det så !!


Älskar mitt liv,min familj och min underbara Sambo <3



Söndags Mys

Söndag o jag har träffat pappa en sväng o ätit macadonkan med honom =) , sen åkte jag o baby o handla lite mat !
Älskling gjorde Taco paj som var otrolig god =) Så hehehe ni missa något gott ..

Nu myser vi i soffan och gör absolut ingenting =) Nice det !
Helgen har varit lugn , jobbade fredags kväll till 03 , lördag satt jag bara hemma med baby och gulla oss hihihi !!
Nu är det snart en ny vecka och ja vi kan ju hoppas den går fort då jag jobbar helg =)


Kram på min baby !!

R.I.P Larsson

Vill först beklaga sorgen för Henke Larsson o hans familj för förlusten av hans bror !
Larsson var en mjuk kille,snäll och rolig !
Han hade tuffa tider,men vissa som inte det för andra ..
Larsson o jag umgicks fram o tillbax under året 2002 . Där vi hade mycket skratt och filurer för oss !
Kommer aldrig glömma när vi satt på bänken på Ga:skolan och pratade framtids planer !
Han nämnde ofta sin bror som han älskade otroligt mycket,men genom sina problem han levde med då,ville han inte att Henke skulle hamna i problem. Mina ord till honom var att familjen kommer alltid först och Henke älskar dig lika mycket tillbax !!
Nu har du lämnat oss, och åkt vidare ! Vet att det inte var dina framtids planer, men det du missat göra kan du nu göra på ditt sätt !! Kommer minnas våra dagar !!

R.I.P Larsson !!

Kram becca


Vem Vinner på Lördag ??

Sverige eller Danmark ?? Vad kommer det stå ??

Jag gissar på att sverige vinner med 3-1 =)









Regn,kallt !! Sommar,varmt !!

Vart tog sommaren ,solen och varmen vägen ?? Från att vara över 30 grader i solen , är det nu 4 grader ute , det blåser ,det regnar , det är bläää !!! Sånt här väder vill vi ju inte ha !! Vem gjorde Regnmannen arg ??
Igår jobbade jag dubbel pass och onsdagskvällen gick verkligen verkligen sakta =( .. Vi hade att göra,vi gjorde en massa, vi jaaaa !! Tittade på klockan 2 gånger och tänkte : Fan va nice , snart stänger vi =) men ICKE , kl var 19 första gången och 19.15 andra ... Vaaa kan det verklign gå så sakta , när man tycker man gör så mycket ?? Iallafall så tog ju kvällen slut =) Thank You =) var trött,ont i benen och myshumör !  Baby sov när jag kom hem så efter min långa dusch kröp jag ner o krama om honom =) Jag var stora teskeden !!! hehehehe

Idag är det Torsdag o jag är ledig från arbetet ikväll , bra det då jag måste ladda upp battrierna inför fredagskvällen ( Jobbar då ) och det är fullt på kära scandic ! Travgrejse mojs =)
Längtar tills jag slutar idag och att hjärtat mitt kommer hem =) Ska mysa som attans =) Nej nu blir det kaffe o cig så man kommer igångis =)

Bjuder på en sommar låt med Markoolio hahahaha =)


Tvätt

Jag börjar ångra mig att jag verkligen tog allt jag hitta och tvätta det !!! Det är fullt nere i tvättstugan och jag har massa kuddar och täcken här uppe ! Tar ju som aldrig slut ... Och jag har 15 min kvar innan tiden är slut =( SUCK !!
Så nu hoppas jag att man kan torka , fast tiden är slut, att maskinerna fortfarande funkar =) DÅ blir lilla jag sååå Happy =)
Annars idag då, inte så mkt som har hänt, får till jobb, gjorde min plikt där =) .. Åkte för att sola tänkt jag, la mig och palla 11min HAHAHAHAHAHA orkade verkligen inte ligga kvar, blää ne .. Blir vanlig sol för mig, håller ju som längre, och mkt trevligare att umgås med vänner ute,än att ligga själv i ett litet rum =) Baby är på match och hoppas det går bra för dom ... heja heja !!  Saknar Milo gummsan , tråkigt att hon åkte hem , men hon har ju sitt där =) Det ser iallafall ut som vi kanske åker ner till henne under Per o Min semester =) Nice , me like ... Då ska vi fan , bada i havet =) Gissa om jag saknar det ?? JEPP !!  Nej må ner till tvätte stugano igen !  Trevlig kvällo på er !! Om det finns någon som läser .....
                                          

                                                 


Våga tro på dej själv !!

Alla problem du hade igår ska inte finnas vid dagens dag !!
Finns nya problem o lösningar som behöver fixas ..
Att ta vara på det man gör är viktigt !!
Att älska dig själv är första steget innan du går in i ett förhållande !!
Va alltid dig själv, det är så dina vänner vill att du ska vara !!


Att bli älskad är lika underbart ! Att älska tillbax är perfekt !!
Tro inte på allt du hör, bilda en egen uppfattning !!
Gör dagen som du själv vill ha den !!
Våga tro på dig själv !!
Håll hårt i dina drömmar , en dag kommer du lyckas !!

Vissa din familj att du älskar dom !!
Vissa dig själv att du kan !!
Var rädd om kärleken, och minnena som du har !!





Min Dag

Denna helgen har varit så underbar =) Milo har varit här och jag har umgåts med henne , min älskling och mina vänner =) .. Igår grillad vi maten som vart kvar sen i lördags och älskling gjorde tårta =) . Jag fick hjälpa till med kiwin och björnarna !! Jävla god tårta hahaha, som vi tog med oss hem efter vi var hos Micke o Camilla ... och det sa slurp så åt Milo och Per upp resten hehehe .. själv fick jag inte plats med någon mer mat =) .. Det har varit riktigt kul att få träffa o umgås med min gumms, var ju 1år sedan vi sågs ! .. Per o Milo kom snabbt kontakt med varandra =) kan ju vara för milo är som jag =) ... Vi har ju haft tur med vädret oxå , 30g varmt i Lördags och typ 27 i Söndags !!  Nu är det måndag oh hon sitter på flyget nu =( ... Tråkigt att hon åker hem, men som sakt veckan börjar och då återgår man till Jobb livet igen ! Vi kanske åker ner till hbg till sommaren när vi har semester och hälsar på .. kan vara kul, för då får Baby se var jag har växt upp o massa sånt =) ... Nu blir det sova lite innan man börjar jobba kväll !!
Lite bilder här, resten finns på facebook =) Älskar dig Per så mycket och tack för en super kul Helg =)

 


 

 

Ser den inte godi godi ut =) Mums mums , min älskling han kan =)


RSS 2.0