Personer

På mitt jobb , finns det speciela personer som äter , dom jag pratar om är lika mycket människa som vi men behöver hjälp av oss ! utvecklingstörda personer kan verkligen få din dag att le . På lunchkrogen där jag jobbar har vi 2 st speciela killar som äter .. dom är oftats alltid glada, och sprider lycka för oss som jobbar där men även dom som kommer och äter ! Ibland undrar jag hur dom tänker och funderar på livet ? Har dom samma tankar o drömmar som vi andra ? Jag tror det .. Tänk så mycket ideer dom har , som kanske kan göra världen bättre , men dom kan inte som vi få rösten hörd ! Varför är det så ?? varför ska man särbehandla dom bara för dom har något fel i huvudet eller kroppen !!

Dom 2 killarna som jag pratar om , får oss att le .. när man kommer till jobbet sitter dom redan vid bordet och äter =) man ler och hälsar, frågar om dom mår bra .. Dom svarar lyckligt att dom har åkt traktor,eller hur glada dom blev när dom fick en karta över östersund av mig .. Dom brättar att dom har kartan hemma o är rädd om den !! Tänk om vi oxå kunde börja uppskatta små saker som dom !! Små saker som en karta, vi har den .. slänger bort den som inget ! Men dom tar hand om den , vissar att dom blev glada för något så litet =) . jag blir så impad på dessa 2, att dom kommer till arbetet deras, gör jobbet och humöret uppe !!
Jag respekterar människor för hur dom är och hur dom lever !! jag respkterar mig själv !! Men efter idag, ska jag oxå börja tänka på små saker , att man har det bra.. mycket bättre än andra !!
Livet är härligt när man har härliga människor runt om kring sig !! SKål för det

Man ska ta var på livet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0