Kan inte förstå !!

Jag kan verkligen inte förstå hur Dessa veggi folken säger att dom inte kan äta kött men att ha det i ansiktet det går bra eller ??
Jag har någ pratat hur många gånger som helst med vissa av dom som är veggi och frågat dom vf dom e det , svaret e ju oftast att det är djur och vi ska skydda dom och det är blablabla.. Men när jag då ställer frågan .. Jaha men om du nu är så emot att vi människor äter kött och det borde ändras.. Varför är det okej då att du har smink på dig ?? Då brukar dom ställa en fråga tillbax som låter så här... Vad menar du med sminket ??
Jaaa allt smink som du har på dig kommer från typ djur.. exmp Grisar.. Mascaran,läppglanset,puder osv osv .. Då blir dom helt paff och menar att sminket inte kommer från djuren !! Jo men hallo .. om du e veggi så må du väl fan veta allt om detta om du nu tycker synd om djuren osv.. Då vet man väl all information om vad som inhåller vad och inte ... Blir så les på dessa människor..
Smink kommer från djur ..PUNKT SLUT .....

Och som min vän skrev .. :och tror dom äter en veggi ceasarsallad som dressingen bla består av spad från sardeller :)

Ja jag säger då det .. man börjar ju undra hur pass mkt dom vet när dom får den här iden att fan ska någ bli veggi.. Då får du skippa sminket oxå vännen....hur ska det gå till då ???

Jaja nu har jag argat av mig på det :)
Helg juuuu. fredag :) me like !! Softar i soffan och väntar på att min älskling ska komma hem :) Miss him , men det tar några timmar till skulle jag tro ...
Händer ikväll vet jag inte, men imorgon blir det vissa lägenheten och hoppas allt går som det ska gå :)
Har köpt julklappar till Pappa ( jag vet att jag inte fick men jag gjorde det endå ) :) och till Britta och till Mormor :) ... Till min älskling vet han redan vad han ska få , så det e klart :) Nu e det bara svärmor och hennes gubbe kvar .. Vi vet vad det blir hihihihi...

Fick skoter kortet idag :) Så nu e jag en skoter tjej oxå :) Mycket nice me think .. Nu är det bara snön som fattas :)  



almenackan som ligger där är till Mormor :) hihihih och där ser ni mitt skoterkort :)

Nu blir det kaffe .. Trevlig helg på er :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det enda smink som inte kommer från djur är ju mineralsminket (dock är ju dom flesta (och dom bättre) borstarna till det gjorda av djurhår) Men som du säger om dom ska vara så medvetna kanske dom borde kolla upp vart sminket kommer ifrån och vad det innehåller! Helt rätt att ta upp!

2009-12-11 @ 17:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0