Mest tjejernas fel !! Är det så eller är båda könen lika ???

Min kära vän Aso har skrivit ett inlägg om tjejer !! Ett inlägg jag började svara på och börjar samt fundera på om det är bara vi tjejer som kan såra killen mer ??? Eller är det tvärtom ?? Många tankar i huvudet !! 
Så här började det

Detta är Asos ord !!
En tjej som blir lurad till saker av en kille, en gång, har ingenting att skämmas över. Då är hon oskyldig för det var ett misstag, ett första. Men en tjej som blir lurad av nästa kille, på samma sätt, förtjänar det.
Du som läser detta kanske anser att jag är hemsk. Men du ska veta att killar är sådana i natur, när de vet att de kan göra vad de vill, gör de det. Kvittar ålder och kultur. Samma sak överallt.
Men det är inte vårt fel att vi får göra som vi vill, det är ert, tjejernas, fel som låter oss. Sedan när ni blir sårade, får ni faktiskt skylla er själva. För ni gick med i spelet.

Vill bara påpeka att anledningen till att jag skriver "vi" är för jag är en kille (inte en av killarna). Anledningen till att jag skriver "ni" är för texten är till er tjejer.
Alla som känner mig bra, de vet att jag aldrig skulle såra en tjej med meningen. Att jag är en man och beter mig som en sådan.

Här kommer va man tycker !!
Här kommer det, "becca" skriver: "Tro mej Aso, vi tjejer kan oxå spela över er killar ! Att tro vi gillar er för att få saker, att låta er tro att man känner något.Vi tjejer är oxå så i natur, det som är bättre med tjjerna är att vi kan dölja det bättre och blir inte påkommen som killar oftast blir !! . anledningen till att jag skriver Vi är för jag är en tjej (inte en av tjejerna) =)"
Jag svarar:
Aso skriver..Hörredu Becka! Jag vet precis hurdana ni kan vara, det är det som stör mig. Killar bryr sig inte, vi vet att ni spelar samma spel och klagar inte. Men ni, så fort en kille gör något dumt så är alla killar svin. Svin, till den dagen en annann kille "vill ha er" (utnyttja er). Då är killarna underbara och ni kan inte leva utan oss. Såna fittor alltså!
Beccas svar:
För tjejer är killarna svin, ett inte så stark ord. Men så fort tjejer gjort något som har sårat er killar så är tjejrna horor,slampor ett ord som tydligen är lätt för er att använda !! ena sek älskar killen tjejen, andra sek är hon en hora .. ord val ,omoget ! och killar bryr sej aso, fast vissar inte det på samma sätt som vi tjejer !!!
Och måste ju skriva att alla killar är inte svin,utan har ett hjärta och är mogen, samma gäller tjejer tyvärr handlar det mkt om åldern för killar, för som alla vet mognar killar sent !! Och vissa killar mognar aldrig ;) hårt hårt


Sen efter vårt lilla samtal skrev han ett nytt inlägg om tjejer !! Kommer här !!
Alltså, i princip håller vi med varandra i ganska mycket. Men jag anser att den tjejen som sårar en kille är en slampa. En slampa för att hon är falsk mot en ärlig kille, en slampa för att hon gör sånt hon egentligen hatar. Vi alla vet att det får större uppståndelse om en tjej i kompiskretsen får hjärtat krossat av sin kille jämfört med att ifall en kille får hjärtat krossat av en tjej. Det vet vi alla. Det är det som stör mig, tjejer alltså!
Jag kan inget annat än påstå att den risen man sår, den risen förtjänar man till middag.
Den flickan en kille är med, den flickan som är falsk, som är bitchig och visar honom ingen respekt.
Den flickan förtjänar HAN OM han accepterar hennes agerande.
Samma sak med en tjej, den killen som sårar henne, som är falsk eller respektlös, den killen förtjänar hon om hon accepterar honom.
Den som inte håller med mig i detta får fan ta och dra åt skogen, och läs aldrig mer min fucking blogg. Jag är arg. Arg för att detta ENS ska diskuteras, diskuteras för vadå?
Att en kille är svin, det står helt för honom. Inte för hans kompisar.
Att en tjej är en fet slampa, står för henne enbart. Inte för hennes kompisar.
Lika villkor, det är allt som bör gälla.
Till alla tjejer som fått sitt hjärta krossat: Sitt inte hemma och tyck synd om er själva för killen varit jättedum. Ni är själva precis likadana!

Mitt svar på det blev så här!!

Dina meningar stämmer för vissa tjejer aso, men om du tar samma mening som du skrivit om tjejer och sätter killar , blir det exakt samma sak! Förutom att kallar tjejerna killarna för slampa blir det mer en rolig grej, som är fel! Varför finns det så mkt fulla ord val om tjejer men inget om killar ??! Killar som blir ila behandlade av tjejer el tjejer som blir ila behandlad av killar, måste ju till sist lära sej att säga ifrån, Man kan inte respektera och älska en annan, om man inte respekterar och älskar sej själv !! Mer klarhet kan det inte bli..
Håller fullt med dej i dina texter och det vet dume man måste oxå vända på det !! Kramen på dej ;)


Och hans bev såhär =) !!

Ohh, hitta på vilka ord ni fan vill. Men dra oss inte alla åt samma håll. Ta individ för individ, om en kille krossar ditt hjärta kalla honom bög om du så vill. kalla honom hora, el va som. De viktigaste e o inte dra alla killar åt samma håll. Det e DEEEET JAG MENAR :)


Inser att vi kan ha detta samtal länge, men vet att vi oxå tänker lika dant, men menar på olika viss =) !!

Vad tycker du om hur vi tjejer/killar behandlar varandra ??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0