Man lyckas inte från man misslyckas !!

Älskar mitt liv nu efter alla år !!
Många har haft ett bra liv sen liten och många har haft det svårt .
Jag är en av dom som har haft en svår uppväxt , med misshandel och alkohol i mitt hem som liten !
Svår tid som liten då jag var halvdöv, vatten i öronen som gjorde att min svenska blev sen som 5åring ! 
Sprit och bråk mellan mamma och styvfadern , fester som kom först och lillflickan som trodde allt var hennes fel, skolan 1 till 3 var något skönt för mig, ett under att komma hem och slippa höra dom bråka, men jobbiga steg när man skulle hem ! Många gånger lekte jag på lekan för att jag inte ville gå hem ! 
Många nätter man inte kunnat sova, man har haft så ont i magen, man har gömt sig under sängen för att försöka gömma sig ifrån allt !! Högstadiet blev inte bättre då jag började skolka och umgås med fel folk, umgänget som jag hade var mitt så kallade folk som jag kunde lita på då mor aldrig lovande vad hon sa ! Min bror som är och var då 9 år äldre en mig hade sina egna problem.. 
Livet vart enklare då man började röka, och dricka allt för mkt , men sammt var det skönt då familjens problem försvann ! 
 Skaffade mig verkligen fel killar, den ena tog sitt liv, den andra växte man ifrån och den 3 ljög,slogs och hade som ingen respekt för en !
Efter många års suckande på livet så fick man jobb på båtarna som var toppen för mig .. Nytt folk nya saker, nya utmaningar .. Efter 1år där slutade jag ( inte självmant) men saker som handlade om båten gjorde att jag slutade .
Flyttade till landskrona och typ skulle börja om, turen var inte så lyckad då jag fick inbrott 2dagen , det gjorde att jag inte vågade sova hemma på ett bra tag .. tog int långt tid från jag fick nytt jobb och allt började röra sig igen åt rätt håll !!
Men då kommer den dagen man aldrig tror ska hända en !! Min mamma blir sjuk på tisdag morgon, för sjuk och allt bara vänder upp o ner, allt som jag byggt upp vart sist !! tankarna var hos henne , min älskade pappa och mormor kom ner till skåne så fort som de kunde , Söndagen gick mamma bort ! Allt gick så fort , vad va det som hände ?? Hon var liksom borta och det var tomt i mig !! Hade inget mer att ge i skåne i helsingborg ! Time to gooo !
Pappa ville jag skulle prova uppe i östersund, genom jag inte hade något som fick mig bli kvar tyckte jag det kunde få sin chans . Det vart tuffa dagar , man skulle börja om, hitta sig själv, ta nya tag, komma igång !
Jag sökte jobb och hade ett efter en månad, det gjorde min start en bra början, sen dess måste jag säga att det har haft upp o ner dagar ! Men det har man väl alltid , idag mår jag så mycket bättre, Jag e stark på ett helt annat sätt, jag tror på mig själv, jag vet att om jag vill något kan jag det oxå, bara att det kan ta sin tid =)
jag älskar min familj så mycket och min underbara pojkvän som betyder allt för mig
Man lever bara en gång, under det livet lär man sig vad som är rätt och fel, man kan inte lyckas om man inte misslyckas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0