Puhhuuu

Gårdagens kväll var en kväll jag aldrig vill uppleva igen när det gäller att jobba kväll på Scandic !! Att det är fullt med folk är en bra grej, och att man talar om att det kommer ta 45min innan maten kommer för det är mkt betsällingar är oxå okej !! Men när gästen kommer efter 1 timme och en kvart och frågar vart maten tar vägen, och kocken svarar : Jag har inte börjat med den och det tar 45 min till innan det är klart !! Då skäms man !! Va fan alltså, jobbar man i köket så planerar man mer, man kan inte bara tro att alla som bor där ska äta från buffen !
Och att svara när man frågar var maten tar vägen och att det är mkt, att han skiter i om systemet rasar !! Då är man verkligen på fel jobb om man inte kan ta ansvar ! Det är så lätt för kockarna att säga si och så när det är dom som står bakom och inte befinner sig ute med gästerna ! Det är så lätt för dom att tycka att det ska vara så, och vissa saker kan man hålla med om, men när vi som serverar får stå ut med allt skit, för att kocken inte har kommit igång med maträtten då blir man till sist förbannad ! Igår vart jag så arg och skämndes något fruktansvärt mkt, maten var inte klar, tar längre tid för det och det , när maten väl var klar var den inte ordentligt gjord !! Beställningar vi skicka iväg , efter en kvart får man veta att varan e slut !!! Dåligt att man ska behöva förklara för gästen efter betsällningen att tyvärr finns inte det längre !! Ska det bara vara en kock i fortsättningen och det ska vara samma sak som gårdagens kväll, kan dom själv gå ut och förklara varför det bara är en kock och förklara varför maten kommer ta sin tid ! Sammt förklara för gästen ,när gästen säger : Alla vill inte äta från buffen, ska ni tvinga oss på den ändå ?? Bara för att ni (kocken) har så mkt annat att göra ??  Ber om ursäkt till alla gästerna som var och åt på mitt jobb igår !

Över till något annat då !! =) Idag vaknade jag och var verkligen helt slut i kroppen ! Men på med kläderna och iväg till dag jobbet =) Blir så glad när man ser att älsklingen min är där och äter =) Min chans att få pussa o gosa lite med honom =) Love you baby !!
Ikväll ska vi åka iväg och bada Jacuzzi och bara slappa =) Ska bli så dunder skönt  !! Imorgon är det Fredag och den dagen är ju helg dagen =) .. Ska umgås med Januska och Göranuska hehehehe =) Blir Mario Cart och kanske en, två öl !

Nej en cig på detta , snart e baby hemma =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0